Matfobikernas rike

Jag känner att jag får lite fnatt. Min hjärna packar ihop cellerna och är beredd att flytta varje gång jag ser någon berätta om hur farligt det är att äta det ena och det andra. Det finns snart inte så mycket kvar att äta alls om man ska följa alla ”goda råd”.

Min filosofi kring mat är att det ska vara kul och gott med mat. Det ska inte förknippas med skuld, skam och dåligt samvete. Jag ska aldrig behöva förtjäna att äta något och framför allt, ingen annan ska bry sig om vad jag äter.

Det går mängder av trender när det kommer till saker som ”inte är bra” enligt hälsohetsarna. Med detta kommer naturligtvis mängder av nya produkter av diverse märken, som också av en händelse är skitdyra. För det ska man komma ihåg, att bakom varje diet och/eller ”hälsofara” är det nån som tjänar stora pengar.

Vi ska akta oss för socker, fett, rött kött, oekologiskt, gluten, kolhydrater, konserveringsämnen, koffein, alkohol, sötningsmedel, kolestrol, e-ämnen, laktos, salt m.m.

Det ena är värre än det andra OCH ALLT FÅR MAN TYDLIGEN CANCER AV!! Jeeez .. Vad  ska man äta då? Luft? Fast nej, det är ju föroreningar, avgaser och annan skit. Tänkte inte på det .. SLUTA ANDAS PGA DÖDSRISK!!
Akta er för livet, det är 100 procents risk att du dör.

Skärmklipp

Ät vad du vill. Ät det du mår bra av, skit sak samma om det är pizza eller tonfisksallad. Vill du leva hälsosamt, do it! Vill du inte, låt bli. Men låt inte maten bli en jobbig grej, låt inte maten ge dig ångest och dåligt samvete, det finns tillräckligt av andra saker som kan göra det istället.

Njut av den.

One thought on “Matfobikernas rike

Kommentera

