When shit hit the fan

Jag var beredd på att mitt debatt/blogginlägg skulle väcka reaktioner, rasism och fördomar har den inverkan. Det jag inte var var beredd på var hur många valde att läsa texten som Fan läser bibeln. Att så många skulle ta åt sig personligen av detta, när det inte ens var dom jag syftade på.

Jag tycker det är toppen att med människor som hjälper hemlösa, jag länkade t.o.m. till olika organisationer i bloggen om man kände att man ville göra något. Jag tycker också att det är helt ok att välja att endast hjälpa hemlösa om man nu känner för det, ingen kan göra allt.

Det jag inte tycker är ok är när man väljer att använda sig av hemlösa som slagträ i invandrar- och flyktingdebatten. Jag tycker heller inte att det är ok att sitta på röven och klanka ned på dom som faktiskt engagerar sig och gör något, bara för att dom inte vänder sig till gruppen du själv tycker är viktigare.

Jag har valt att stänga av kommentarsfunktionen i bloggen och att radera inlägg på min facebooksida, då jag inte vill ge hatarna en plattform att sprida sitt hat på. Här är några exempel:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 Skärmklipp Tack och lov väger de positiva reaktioner mycket tyngre för mig än de negativa, och till er vill jag ge ett STORT TACK!

Ett tack också till Expressen Debatt som hade koll på kommentarsfältet (som de till slut valde att stänga) och för deras ständiga kommunikation med hur jag kände.

8 thoughts on “When shit hit the fan

  1. Du visar ju bara att du är ett vänstertroll när du tar bort helt adekvata och seriösa inlägg, så funkar tokvänstern, Vi gillar olika bara man tycker likadant. Stor humor.

  2. Jag gick in och kommenterade igår innan jag läst alla andra kommentarer och sen såg jag hur mycket skit som skrevs. Och, precis som du säger, så många som valde att totalt missuppfatta din mening! Som blev förbannade över att de trodde du kallade dem rasister för att de jobbade med hemlösa, när du menade nästan tvärtom… Jag kan inte låta bli att tänka ”om skon passar…” Heja dig för det du skrev och helt rätt att stänga ner och hänga ut!

  3. Oj! Vissa ämnen är direkt livsfarliga att skriva om. …antingen blir de skit sura eller förbannade alt hotfulla …sen kommer snacket. ALLA måste få tycka olika och läser man en text får man faktiskt läsa och inte skumma den ! Än är inte sista idioten född….kram

Kommentera

