Hej alla rasister som plötsligt bryr er

Hej alla rasister som plötsligt ”bryr er om” alla hemlösa så himla mycket!

Ja, jag väljer att säga rasister då, enligt vad jag sett, är det mestadels dom som som verkar engagera sig i våra hemlösa just nu. Och med ”engagera sig” menar jag att de egentligen inte bryr sig om dom hemlösa alls, mer än att sätta gruppen flyktingar mot gruppen hemlösa. ”Våra egna” som dom poppis kallas av dessa rasister.

12108207_891825194241557_8021414266323658298_n

Dom skriver inlägg som dom gärna delar själv så många ggr som dom bara kan, där de skriver att dom minsann ser att flyktingar får hjälp, som inte dom hemlösa får. Att dom är de enda som ser detta och att vi andra blundar för verkligheten. Att vi borde hjälpa ”våra egna” först, ja och så klart klassikern att vi ska ”hjälpa på plats”.
Om man opponerar sig mot detta och anser att vi borde hjälpa alla vi kan, kommer ofta kommentarer som ”hur många flyktingar har du tagit hem och gett sovplats till?!”, vilket är irrelevant då dom själva ändå inte skulle kunna tänka sig att åka till t.ex Syrien för att hjälpa till.

Jag har försökt att förklara för dessa människor att det är fritt fram för vem som helst att starta en insamling, soppkök, klädinsamling eller what so ever. Men det man då ofta får höra, är att dom ”minsann betalar skatt och att deras skattepengar inte ska slösas bort på lyxflyktingar.” Vilket blir extra komiskt då alla dessa människor som ställer upp ideellt, inte står och skänker bort skattepengar, utan saker och ting som andra människor donerat till just dessa flyktingar

Det är alltså intressant att klaga på att ”hemlösa inte får någon hjälp” så länge man själv inte behöver göra något. För dom hemlösa har funnits i alla år men det är först nu som rasisterna ”fått upp ögonen” för dom, då de kan utnyttja detta genom att ställa grupperna mot varann. För ju fler som ”öppnar ögonen”, desto bättre. Ju fler som hatar flyktingar desto bättre.
Det är det enda syftet, för dom bryr sig inte egentligen. Inte ens denna Kjell, som valde att stjäla mat från flyktingarna istället för att köpa för sina egna pengar. För inte ska väl han behöva offra något ur egen ficka?!

Förr hade man nog sagt att dom har en ”dold agenda” men idag är den inte så dold, den är öppen som fotbollsplan. Agendan är att få med sig så många som möjligt på SD-tåget, gärna genom att hitta på saker som inte stämmer och sen anklaga alla som inte håller med för att vara ”hjärntvättade av all vänstermedia”. Dom påstår att vi vägrar se sanningen men allt vi gör är ju att, gång på gång, avslöja deras jävla lögner och hittepå.

Men vi går inte på den lätta.

Men för er som faktiskt bryr er, så finns det olika organisationer man kan hjälpa om man vill vare sig det är med tid, pengar eller t.ex kläder:

86 thoughts on “Hej alla rasister som plötsligt bryr er

  1. ”You can ignore reality but you can’t ignore the consequences of ignoring reality”

    Det faktum att dina och mina åsikter går så milsvida isär är det som oroar mig mest—vi kommer aldrig någonsin att kunna komma överrens. Polarisering kallas det visst. Hur skall vi kunna leva med varandra i detta landet utan någon tillit varandra? Jag oroar mig för att Sveriges tid av fred snart är över och att vi närmar oss någon form av inbördeskrig. Inget jag önskar mina barn direkt om jag uttrycker mig milt. Folk beväpnar sig i Sverige — antalet personer som tar jägarexamen ökar stadigt. Jag och många med mig har på allvar funderingar på att emigrera eller åtminstone flytta ut på landet där man sannolikt är något tryggare i en konfliktsituation…. Kort sagt, många med mig är djupt oroade för utvecklingen i Sverige.

  2. Det är tragiskt att man vägrar se hur samhället har blivit.Vill så många verkligen ha ett nytt Syrien,Libanon eller jugoslavien.Är det värt Therese att vara så solidarisk att du offrar dina egna barn och föräldrar.För det är ju faktiskt vad du gör…!?

  3. Tror att de flesta som du kallar rasister reagerar just på det att det är tydligen mer politiskt korekt att hjälpa flyktingar än att hjälpa svenskar som tom. kanske har det ännu sämre! Det är ett jävla hyckleri i mina ögon.

Kommentarer inaktiverade.