SD är och kommer alltid att vara rasister

Det finns få partier som väcker så mycket känslor som SD, oavsett om dom är hyllande eller kritiska. För min egen del ser jag inte någon som helst anledning till att hylla dom.

sdNär en diskuterar SD och deras rasistiska politik, finns det alltid nån som gapar om ”Men PENSIONÄRERNA då?! Dom vill ju för bättra för PENSIONÄRERNA!” Jaha? Det är det ju förvisso fler som vill.

Nej, jag tycker inte att man kan plocka russinen ur kakan när det kommer till SD. Att dom t.ex. vill förbättra för pensionärer, gottgör inte att dom vill göra allt sämre för invandrare, flyktingar, HBTQ-personer och kvinnor.

För i denna fråga glorifieras gärna pensionärerna med att ”det är dom som byggt upp vårt land”, dom ”har jobbat hela livet” osv. Ja, vi alla hjälps ju åt att bygga upp vårt land, varje generation drar sitt strå till stacken. Vi vet ju att dom egentligen inte bryr sig, det är bara ett försök till att göra sin åsikt lite nobel. Jag går inte på den lätta.

För mig är det obegripligt att rösta på SD för att man är ”invandrarkritisk”, för att lägga sin röst p.g.a en fråga tycker jag är skrämmande. Den frågan står inte över den övriga skit dom ha igenom. Den skiten som SD-röstare vägrar ta in, alt skiter i helt eller inte brytt sig om att ta reda på.

Glaset är alltid tomt när det kommer till SD och när jag säger glas, menar jag egentligen hjärnan. För ärligt talat, det går inte längre att ursäkta dessa SD-anhängare med att dom är ”rädda”, ”missnöjda” och /eller ”okunniga”. Det går inte att missa den rasism som politikerna i den partiet ständigt vräker ur sig. Ni kan omöjligt tro på ursäkten att det är ”PK-media” som ljuger om allt för att det inte stämmer in på era åsikter. Och det enda de i så fall skulle vara ”rädda” för, är att deras egna privilegier skulle kunna störas.
Det för mig är inte rädsla, det är egoism.

Skärmklipp

Folk som röstar SD gör det för att de är rasister, det går fan inte att skylla på missnöje eller okunskap längre. De är väl medvetna om vad dom lägger sin röst på, det är just därför dom gör det. Dom ignorerar sanningen och hittar på en egen. Som t.ex att flyktingar egentligen inte flyr utan riskerar livet för att få nya tänder. Jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan tycka att det är rimligt och inte fatta att det är ren bull shit.

SkärmklippSkärmklipp

Snälla, berätta igen om dessa ”lyxflyktingar”. Förklara gärna igen om hur dessa människor egentligen bara drar hit för att få bidrag.

Det är ingen som påstått att vi ska ta emot alla flyktingar, för alla flyktingar kommer nämligen inte ens till Sverige. Däremot kan vi vara medmänskliga och hjälpa dom som faktiskt kommer hit, för dom behöver vår hjälp och tack och lov så har det visat sig att otroligt många är villiga att den den hjälpen.

Men det är all good SD, vi klarar oss utan er.
Och kom nu inte och säg att detta inlägg gynnar SD, för jag kan fan inte ens torka mig i röven längre utan att det ”gynnar SD.”

2 thoughts on “SD är och kommer alltid att vara rasister

  1. Helt enig med dig. Politikerna inom SD och de som röstar på dem är rasister hela högen! Fattar inte varför det inte ska gå att säga, journalister hittar istället på mängder av ursäkter och omskrivningar. Jag hoppas att vinden vänt nu, att den här vågen av empati håller i sig, åtminstone fram till nästa val!

  2. Nu är det ju som så att Migrationsverkets egna statistik visar att hela 40% av asylsökandeunde under jan-sep iår inte kommer ifrån krigsdrabbade länder.

    http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik/Asylsokande—de-storsta-landerna.html

    Vad gäller de s.k. ”lyxflyktingarna” som tar sig till Sverige hade det räckt med att ta sig Cypern för att få hjälp av EU vilket de passerar om de tar sig från Mellanöstern till hit med båt som de flesta gör, likväl andra EU-länder vid Medelhavet. En människa i nöd hade färdats till närmaste säkra land, inte genom en hel jävla kontinent.

Kommentera

