Gratis babyboxar 3 & 4

Idag har jag hämtat ut en till babybox samt att jag fick en med posten. Det är som lilla julafton här hemma. Lilla julafton med värmesvallningar, svettningar och svullna fötter.

Hur som helst, boxen jag hämtade idag var från Apoteksgruppen, boxen har ett värde på 300 kr och det du behöver göra är att registrera dig hos Baby to be. Lätt som en plätt!

Så vad fanns då i boxen?

1Lite annorlunda produkter mot de första boxarna.

2

  • En mössa från Geggamoja.
  • En liten tub tandkräm från Folktandvården, utan skum och smak.
  • En liten tub Idominsalva.
  • 3 par öronproppar för ”sömnbehövande föräldrar” från Swedsafe.
  • En kompress för ömma och såriga bröstvårtor från Multi-Mam.
  • En tidning, Baby, från Föräldrar & barn.
  • En Handbok för gravida och småbarnsföräldrar, från Baby to be.
  • En guide för föräldrar om feber och smärta, De första 6 åren, från GSK.
  • Ett reklamblad för tandkrämen från Folktandvården.
  • Ett reklamblad från Swedsafe om öronproppar.
  • Ett litet reklam/infobroschyr från RFSL.
  • En rabattkupong på 20 % rabatt från Geggamoja.com
  • Samt en rabattkupong på 50 kr hos Apoteksklubben.

Och det var det. Lite tråkig box i mitt tycke, men mössan från Geggamoja är väldigt fin. Jag fick en blå med mörkblå prickar och den kommer passa min unge fint! Jag vet inte om de kommer i fler färger, men rätt befriande att det inte är indelat på kön.

Nästa box kommer från Babyland, det är samma ställe där jag registrerade mig för boxen som jag hämtade från Lloyds apotek.

3Och denna box innehåller:

4

  • En stycken haklapp från Trygg & Hansa.
  • Ett paket med 1 stycken blöja från Pampers.
  • En förpackning med 2 st färg- och smutssamlare från Dr. Beckman.
  • Ett varuprov med tvättmedel från Tvättex.
  • Ett provex från Vi föräldrar.
  • En produktkatalog från Babyland.
  • En reklambroschyr från Middagsfrid med recept och en rabatt på 50% på din första matkasse.
  • En rabattkupong på 10% när du handlar över 500 kr på Babyland.
  • Ett Info/reklamblad från Trygg & Hansa
  • Det fanns även ett kuvert från Goboken, innehållandes ett välkomstpaket värt 700 kr (då ska man veta att man går med på en prenumeration med det välkomstpaketet)

Detta var den, hittills, absolut tråkigaste boxen. Tråkiga produkter och den kändes lite snål. Men ja, man ska komma ihåg att det är gratis men det gjorde dessa boxar inte mer spännande.

2 thoughts on “Gratis babyboxar 3 & 4

  1. Mäh, sånt fanns inte när jag väntade barn! Däremot samlade jag vällingsflikar och fick en fin röd ståltermos, och barnmatsetiketter och fick en bärstol…

Kommentera

