När resultatet är direkt

Det finns saker där man får vänta på resultatet. Du måste jobba ett tag, ibland länge, för att få en löneökning eller befordran. Tränar du kommer inte musklerna eller konditionen på ett kick (tyvärr). Men städar du, då jävlar ser du resultatet direkt! Jag hatar verkligen att städa, det har jag alltid gjort. Det är så tråkigt att jag blir alldeles spyfärdig. Jag har mer än gärna rent och snyggt omkring mig, men jag vill att det bara ska vara så. Av sig självt. Vilket inte är möjligt. Ibland kan jag ställa äggklockan på 15 min och bara köra järnet. Då märks det hur mycket man hinner på kort tid.

Idag fick jag däremot ett ryck, det är så tacksamt när rycken kommer, för då går det undan! Jag har idag städat, dammsugit, svabbat och röjt i barnets rum. Jag har dammsugit och svabbat resten av lägenheten. Två maskiner tvätt är tvättade och hängda, den upphängda tvätten från igår är vikt. Toaletten är städad, disken är diskad, leksaker sorterade och upp-plockade, barnet är blöjbytt, matad och lagd flertalet gånger och nu står en auberginegryta och puttrar på spisen.

Vet inte var energin kommit från idag, för det har sannerligen varit en bristvara senaste tiden, men det är bara att go with the flow. För resultatet får man direkt och det är så otroligt njutbart! Tyvärr är det lite så att varje gång storstädning och röj sker, tänker jag att ”nu är det bara att hålla efter” men livet kommer alltid emellan och efter ett tag så är man tillbaka på ruta ett.

Förr kunde jag passa på när jag var lite på pickalurven, det var betydligt roligare. Den stora nackdelen var väl att jag inte hittade nånting dagen efter. Lite som när jag skickade hyran till elbolaget efter ett par glas vin.

Men just idag är det rent! Och ja.. Hmm..

Skärmklipp

Inlägg 93 i Blogg100
Kommentera

