Topp och dal.

Saker jag tycker är jävligt trist:

  • Att så många sparkar nedåt, i detta fall på tiggare som redan är utsatta. Att dom ”minsann inte behöver hjälp för jag såg att hen hade en iPhone5”. Sluta. Bara sluta. Om det är så jävla bra pröjs, om det är så enkla pengar, varför sätter du dig inte på gatan och tigger loss lite? Skattefritt, det gillar du väl?
  • Att folk försvara SD med att ”dom är inte rasister, bara invandrarkritiska”. Jag blir bara jävligt människokritisk när jag hör ”argument” som dessa. SD är samma brunskjortor dom alltid varit, skillnaden är bara att dom bytt färg på skjortan.
  • Att jag har varit så trött sista tiden att jag blir skelögd. Att jag inte minns senaste gången jag sov en hel natt + sovmorgon i ett sträck.
  • Folk som vägrar fatta att det finns människor som inte vill definiera sig som man eller kvinna. Eller att kvinnor inte alltid har fitta och män inte alltid har kuk.

Saker jag tycker är jävligt kul:

  • Idag är första sommardagen och det är baske mig värt att firas! (vilket jag gör med lite cashewnötter. Wild and crazy)
  • Att jag på riktigt kommit igång med en träningsform som passar mig och som jag tycker är kul. Att jag har förstått (till slut) att det är dumt att gå ut hårt och sen tröttna för att jag blir besviken över resultaten. Att jag förstått att den enda jag ska tävla mot är mig själv.
  • Att fler börjar inse feminismens betydelse och se behovet av den.
  • Skatteåterbäring! Ja, förutsatt att man får tillbaka några slantar och det får ju jag!
Inlägg 92 i Blogg100
2 thoughts on “Topp och dal.

  1. Håller med till 100% om de saker du är arg för. Jag kan köpa om en person av någon anledning inte vill skänka pengar till tiggare. De kanske hellre skänker till Rädda barnen, eller de kanske behöver pengarna själv. Helt OK. Men rättfärdiga inte det valet genom att sparka på redan utsatta, det är så fult!

Kommentera

