Vårruset

Nu är det gjort och det är gjort med bravur! Iaf enligt mina mått mätt. Jag räknade med att mitt lufsande skulle ta mig i mål på 45 minuter, jag hoppades att jag skulle orka springa hela vägen men var skeptisk. Men HA! Did I prove me wrong or what?!

Jag sprang hela vägen! Varenda meter sprang jag! Från start till mål! Första 2 km var rätt lätta, tredje var ok, fjärde kändes tung och femte trodde jag att jag skulle avlida, men jag fortsatte ändå. Man kan komma långt på viljestyrka och möjligheten att svara ”ja” på frågan om jag sprang hela vägen. FÖR DET GJORDE JAG!

Tiden blev 38.16 och den är jag väldigt stolt över. För jag har nått mitt delmål, att orka springa 5 km. Nu ska det putsas lite på dom kilometerna, sen börjar kampen mot mitt slutmål. Milen.

Hej, jag heter Tuss och jag har sprungit Vårruset. Hela vårruset.

Inlägg 86 i Blogg100
2 thoughts on “Vårruset

Kommentera

