SD och deras polare polisen

Loggar in på Twitter och ser att många twittrar från Norrmalmstorg, där Jimmie Åkesson och hans pack befinner sig för att tala. Det verkar vara många demonstranter och många poliser. Tyvärr verkar det som om många demonstranter blir bortförda av polisen pga att dom är just demonstranter.

blev just bortsläpad av 2 civvare men vet inte varför? höll en skylt ”LOL” och buade, de sa att jag skulle va tyst, blev tyst så tog de mig

Oerhört aggressiv polis nu på norrmalmstorg, många bortförda till synes helt godtyckligt Folk gråter och är rädda

Jag får ont i magen. Det här är Sverige idag. Polisen ser typ ut att hata oss antirasister.

Det är helt förfärligt hur polisen agerar när de försöker tysta en politisk manifestation. Som om de vore SDs stormtrupper.

polisen börjar använda våld, drar iväg folk som inte är tysta

Tusentals fredliga demonstranter visar sin avsky mot rasismen.

Nu börjar polisen väldigt våldsamt och till synes på måfå slita iväg antirasister. Ser en kvinna krama om två uppskrämda barn.

Polisen slog mig just hårt i magen. Med flit. Jag stod helt still och var tyst.

Poliserna är SÅ JÄVLA våldsamma

nu spårar det helt polisen slår o knuffar vilt trycker ihop oss i grupp det e fucking småbarn här

Befallning från polis: alla som inte är tysta blir ivägtransporterade. SDare applåderar. Trettiotalets klockor ringer

Polisen tar på allvar folk helt random nu.

polisen är så JÄVLA aggressiva, agerar som vanligt som ngt jävla SS åt Lill-Hitler som håller tal

nu får vi tydligen inte gå härifrån??? polisen har spärrat av överallt

Det är säkert skittufft att vara polis på många sätt, MEN jag känner att polisen lägger kanske krut på lite fel saker här. Jag var inte på plats, men jag tror nog det hade räckt med att att dom bara var där. Ibland gör polisen mest nytta genom att bara synas. Många skriver att det var mycket bu-rop osv, men det är inte förbjudet att bua. Det borde däremot vara förbjudet att låta SD sprida sin skit.

(Vanligtvis brukar jag ta med bilder på tweetsen, här har jag valt att låta bli. Orsaken till det är att jag vill skydda dom som skrivit dom, pga att det finns för många galningar (rasister) där ute, som gladeligen ger sig på antirasister. Jag vill inte ge hjälpa dom på traven.)

Inlägg 84 i Blogg100
2 thoughts on “SD och deras polare polisen

  1. Så tacksam att jag genomförde min protest med poliser som log vänligt åt mig när jag stod med ryggen till och visade fingret åt SD. Jag upplevde att de poliserna nog gärna stått sida vid sida med mig i stället!

    1. Skönt att höra att du fick en demonstration. Självklart finns det bra poliser också, de är ju människor som alla andra. Väljer att tro att rötäggen är undantag, men det blev så tydligt på Twitter att många hade en dålig upplevelse.

Kommentera

