Värmeslaget eller nyllet som inte slutade vara kräftröd

Så kom värmen även detta år. Lite som en smäll på käften faktiskt. En förvarning hade varit fint. Idag har jag kippat efter andan och funderat på att installera en kallfläkt mellan varje fettvalk på kroppen. Jag har åkt bussar, som likt Djävulen själv, stänger in värmen och ser till att fylla upp varenda millimeter så alla står som en burk svettiga sillar. Det slår aldrig fel, alltid hamnar man inpackad mot den personen med en väldigt tvivelaktig kroppsodör.

Jag har idag handlat, enbart som en ursäkt för att få fläka ut mig i mejerikylen. Efter en kvart började personalen titta konstig på mig och vibbarna sa att det var dags att dra. Jag drog av mig kläderna när jag kom innanför dörren, lagt mig i underkläder på golvet och successivt flyttat runt till en kall plats.

Men det absolut dummaste jag gjort är att jag gav mig ut och sprang. Vilka springer när huden kokar redan innan?! Vilken idioti!! Nu ska jag och ställa mig i duschen och jag tänker inte komma ut förrän bastuvärmen är borta!

Inlägg 82 i Blogg100
2 thoughts on “Värmeslaget eller nyllet som inte slutade vara kräftröd

Kommentera

