Selfies

Det är många som stör sig på att andra lägger upp selfies. Jag stör mig inte det minsta, tvärtom, jag har inga problem att förstå att många föredrar selfies. Jag kan få lite lätt panik när andra lägger upp bilder på mig. Jag har nämligen svårt att identifiera mig med den människan som syns på bilden. Den personen på bilden ser inte ut som jag känner mig. Jag är inte speciellt förtjust i hon jag ser, nej, jag tycker inte om henne så mycket.

Men tar jag en selfie, vilket inte sker så himla ofta, så jag kan styra lite mer hur jag ska se ut. Jag kan dölja det jag ogillar mest, jag kan använda filter och välja vinkel. Ja sen det är möjligt att man får ta 10 bilder innan som ratas, innan bilden som är ok, kan läggas upp. En bild som kanske blev lite bättre än vad jag känner mig som. Som jag kanske egentligen inte kan identifiera mig med för att den blev för bra och istället blir rädd att någon annan ska upptäcka det.

Ja, det är nåt jag jobbar på, det där med att tycka om personen på bilden. På båda bilderna.

Inlägg 80 i Blogg100
2 thoughts on “Selfies

Kommentera

