Facebookutmaningar

Jag blev utmanad på Facebook. Denna utmaning går ut på att man ska skriva tre positiva saker om dagen i fem dagar, samt utmana en kompis som ska göra detsamma. Jag brukar inte hoppa på utmaningar på Facebook, mest för att jag tycker dom är tråkiga och inte tillför något, men gjorde ett undantag för denna. Jag tänkte att tre positiva saker om dagen kan vara en trevlig grej och lite omväxling för mina vänner att läsa något annat än politik, orättvisor och feminism i min status.

Men nu. efter ett par dagar, började jag tänka om. För visst, det är väl bra att vara positiv men det betyder inte att jag är negativ bara för att jag inte skriver om regnbågar och solstrålar på min statusrad. Bara för att jag väljer att inte berätta om allt bra i mitt liv på internet, betyder inte att det inte existerar.

En annan sak jag också tänker på, är att Facebook (bloggen och Twitter) fungerar lite som en ventil för mig och jag har alla dessa tre media för min skull. Dvs min tanke att ni skulle få läsa positiva saker min FB för er skull, det blir lite skevt för mig. Jag är den jag är och funkar inte det så ja, då finns det andra alternativ.

Tanken är bra och att folk hakar på är verkligen inte konstigt alls och jag tycker inte att det är fel. Det finns säkerligen människor som inser att dom har det rätt bra om dom tänker efter. Det är också en bra grej att inse att en ska vara tacksam med det man har och att små guldklimpar också är guldklimpar.

Så nej, detta var inte för mig. Jag har ett bra liv med mycket positiva inslag, men skriver hellre om dom sakerna spontant än pga en utmaning. Jag använder gärna mina statusar till politik, orättvisor och feminism för det är saker jag tycker är viktiga. Saker som jag gärna vill uppmärksamma.

Så detta är fjärde och sista dagen för mig och ni får nu mina tre sista positiva saker jag skriver pga utmaningen.

1. Första grillningen för sommaren

2. Härligt utehäng i solen.

3. Familjen. Alltid familjen.

Tack och hej utmaningen, nu klarar jag mig på egen hand.

Ps. Samtidigt kan jag inte låta bli att undra om det skulle vara lika lätt att göra tvärtom, om man skulle skriva 3 negativa saker om dagen. Kanske skulle en del även därigenom upptäcka att livet inte är så pjåkigt ändå.

Inlägg 78 i Blogg100
Kommentera

