#queeraberättelser

En enkel hashtag på Twitter kan berätta så otroligt många olika historier. @ad0ri startade taggen #queeraberättelser och behovet att berätta eller bara skriva av sig verkar vara enormt. Jag kan förstå varför, många av dom känner sig osynliga, många vågar inte komma ut och många vågar inte leva som sig själva. Men jag ska inte berätta deras historier, ni ska få läsa vad dom själva har skrivit.
Kanske kan vi alla få oss en tankeställare.

SkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippDetta är bara en bråkdel av alla tweets under hashtaggen #queeraberättelser. När jag läser vissa tweets känner jag igen mig, jag känner igen mig i fördomarna och i dom idiotiska frågorna. Jag tror vi är många som fortfarande har mycket att lära.

Gå in och läs!

Inlägg 76 i Blogg100

2 thoughts on “#queeraberättelser

  1. Oj….är du säker på att du fick lägga upp deras Tweets och bilder på dem i din blogg?
    …jag har gjort liknande en gång och de blev riktigt arga…

    1. Nej, jag har inte frågat. Jag tänker som så att dom twittrar öppet i en tagg som vem som helst kan läsa och att syftet är att det sprids, det är ingen av dom som har ett låst konto. Skulle det däremot komma fram att någon tar illa upp, tar jag naturligtvis bort deras tweet.

Kommentera

