Medmänniskor eller knappt mänskliga?

Så fort tiggare diskuteras är det alltid nån (flera) som måste berätta dels att det finns massor av bluffmakare och/eller att dom ”minsann sett tiggare köra Mercedes”, haft märkeskläder och/eller en iPhone 5. Jag är fascinerad av dessa människors supersyn när dom ser att det är en iPhone 5. Och att alla tiggare valt det märket, det är nämligen aldrig t.ex en android.

Finns mycket att läsa om tiggarna men här är en snabbläst grej.

Hur som helst, det var inte det jag tänkte ta upp nu. Blev så trött på att bara läsa om att det är ligor, bluffmakare och inte, vad dom faktiskt är, medmänniskor. Sökte på tiggare på Twitter för att få lite hopp om mänskligheten igen och bland allt hat och det finns gott om hat, fanns det faktiskt hopp!

Skärmklipp123SkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklippSkärmklipp

Säger som min kompis Jimmy: ”Men vem fan skulle välja EU’s kallaste land som dessutom är världens mest ”kontantlösa” samhälle att åka till frivilligt?”

Inlägg 69 i Blogg100

One thought on “Medmänniskor eller knappt mänskliga?

  1. Jag har delat den länken på fejjan, jag blir vansinnig på de som sprider de där myterna. Jag recenserade boken ”Marcoeffekten” för ett tag sedan. En bok jag gillade, men jag skrev att jag ogillade att den förstärkte myten att tiggare ingår i organiserade ligor. Då var det en som kommenterade att för hen var det tvärtom, boken (som alltså är skönlitterär, inte en faktabok) istället bekräftade åsikten att tiggare hör till ligor. Det är inte lätt att argumentera med dem som använder skönlitterära böcker som sina faktaunderlag… Själv har jag en särskild plånbok lättillgänglig i min väska för att ha till hands om jag möter en tiggare. Och om den är tom går jag och hämtar t pengar på bankomaten. jag kan inte alltid ge till alla, men jag ger så ofta jag kan.

Kommentera

