Är det ok att hänga ut näthatare?

Näthat förekommer på nätet rätt frekvent. Det blir då och då uppmärksammat bl.a genom videon Män som näthatar kvinnor och nu senast i Trolljägarna, där Robert Aschberg konfronterar människor som hatat anonymt på nätet. Näthat är något som drabbar många av oss, jag råkar ut för det då och då och det är nog vanligare än vad många tror.

Natashja Blomberg hängde idag ut en av sina hatare, det resulterade i att många (män) tyckte att hon var elak som hängde ut killen. Det var synd om den ”stackars” mobbaren. Jag hänger inte riktigt med i det resonemanget. Är det meningen att folk ska få sitta och hata i lugn och ro, utan att det blir några konsekvenser? Vad har dom för rätt att sitta och trycka ned andra utan att behöva stå upp för det?

Jag har inga problem med att dessa idioter blir uthängda. Jag känner att toleransen blir mindre ju mer jag blir drabbad. Häng ut mer säger jag, så kanske det får ett slut nån gång. Då kanske dom inte törs skriva saker som att man ”borde straffknullas”, att ”du är så ful att du aldrig borde blivit född” osv. Då kanske dom håller käften.

Vad tycker ni? Är det rätt att hänga ut näthatare eller ska dom få hållas ifred?

Inlägg 54 i Blogg100
2 thoughts on “Är det ok att hänga ut näthatare?

  1. Att hänga ut dem är bättre än att både vika sig och att börja näthata tillbaka! De är ju troll, och troll spricker om de exponeras i solen…

    1. Jag håller med. Jag är så trött på alla idioter som sitter och sprider sin skit, utan några som helst konsekvenser för DOM. Men det dom skriver kan ha enorma konsekvenser för den utsatta. Nog är nog!!

Kommentera

