Födelsedag!

Så är ytterligare en födelsedag till ända. Ett år äldre, ett år visare, ett år förståndigare. Ok, de två senare exemplen kanske jag får hoppas på att de kommer retroaktivt.

Hela familjen är förkyld så det blev en hyfsat stilla dag som började med sovmorgon och sen kaffe på sängen och finfrukost. Sen har dagen förflutet med belåtenhet med både fika och god mat. Svärmor och svåger knackade på dörren runt 17-tiden. Något maken visste om men inte jag. Det är ju ett nöje att ta emot gäster i tovigt hår, nedspydd tröja, skitiga och trasiga mjukisbyxor och ett hem i allmänt kaos. Men vad gör det om 100 år. Trevligt att dom kom och fina presenter fick jag också, nämligen chokladpraliner och en jättefin Le creuset-gratängform!

Kvällen blir tidig och snorig. Är man 37 år behöver en faktiskt inte vara uppe sent, dricka sprit tills en stupar eller härja på ett dansgolv. Då är det fan helt ok att däcka i soffan, nykter innan klockan är 21.00. Även om en sen vaknar mitt i natten och blir skitsur för att man måste borsta tänderna, kissa och gå ända bort till sovrummet utan att piggna till.

På min önskelista jag la upp på Facebook ville jag ha: Symaskin, fint väder, balkongmöbler, pulsklocka och fred på jorden. Resultatet blev faktiskt över förväntan!

Skärmklipp

Skärmklipp

Skärmklipp

Skärmklipp

Skärmklipp

Balkongmöbler skall införskaffas vid senare tillfälle och den där freden får vi nog alla jobba på.

Inlägg 47 i Blogg100
Kommentera

