Stackars kränkta man!

 Misja De Rond skrev igår ett debattinlägg i  Dagens juridik. Jag tänkte inte gå in på inlägget, däremot en av kommentarerna som skrivits av ett riktigt praktexemplar av alla rövhögar som finns.

Läs och begrunda. Fundera lite över vad som får en vuxen man att jämföra otrohet med våldtäkt.

Skärmklipp

Jag menar, så klart att det gör ont att bli bedragen, det lägger jag inga protester mot. Det kan, i många fall vara förkrossande. Men att likställa det med våldtäkt?! Nej, du göbbe lelle, det är inte ok.  Det är lite som att  jämföra papercut med halshuggning.

”Brottets grovhet”? Alltså nej, det är inget brott att vara otrogen, det kan vara omoraliskt men det är inte olagligt. Det finns liksom inget slut på dumheterna i hans tankegång. Hur kan denna stackars kränkta, bedragna man få detta på print utan att han själv reagerar på hur otroligt korkat det är?!

”Hur skaffar sig t.ex gifta män den sexuella / reproduktiva trygghet som inte samhället på laglig väg vill erbjuda dem?” Hur tänkte du här? På riktigt, hur tänkte du här?

Han vill också införa möjlighet att stämma en otrogen kvinna, för att hon kan bli gravid?! Nej, bara nej. Inga kvinnor ska stämmas för otrohet. (Inga män heller. Jag veeet att det inte står att han vill stämma männen, men det brukar alltid komma någon som bah, ”men männen då?!” så nu har jag förekommit dig. Inga otrogna män ska stämmas.)

Hur kränkt kan man bli?! Jag hoppas fan gränsen går här, för dummare går det ju knappast att bli.

Det är så jävla dumt, idiotiskt, förminskande och obegåvat att min hjärna nu vill lägga sig i en vrå och självdö.

Inlägg 46 i Blogg100
Kommentera

