Persbrandt och knarket

Läste att Persbrandt fick 5 månaders fängelse för sitt lilla knarkbrott. Det är väl rimligt kan jag tycka, det är även behövligt att se att han döms som en ”vanlig man”. Såg också att Jonas Gardell kommenterade domen på Twitter. Misstänker att dom är polare.

SkärmklippEnligt vad jag tror så är Persbrandt mer av en partyknarkare än något annat, så jag tycker fängelse blir en fin näsbränna för herrn. Men visst, stå upp för honom du Jonas. Så fint av dig. Verkligen.

Synd att han inte bara kan erkänna istället för att skylla på att andra lånat hans telefon för att beställa pulversnask. Men men, han blev dömd, nu får vi se hur det blir med överklagan.

Kids, don´t do drugs.

Inlägg 45 i Blogg100
One thought on “Persbrandt och knarket

  1. Ja det är bra att se att även kändisar får fängelse för att de knarkar! Sedan anser ju jag att det är totalt meningslöst att låsa in en knarkare så tillvida de inte får behandling. Han sitter där 5 månader o kanske har tur o kan få i sig lite då och då då fängelser är fulla av knark.. Sedan kommer han ut och fortsätter. Jag kommer aldrig så länge jag lever förstå hur Sverige resonerar med knarkare. De är kriminella tills de väljer behandling då är de sjuka medans andra beroenden typ alkoholism är du sjuk i från dag 1. I min värld borde vi jobba mer som hm Portugal tror jag det var annars var det Spanien. Där är det olagligt att knarka precis som här, när polisen tar dig och du är positiv får du träffa ett team med olika typer tex socialtjänst, behandlingsterapeut , psykolog och polis, sedan startar man ett samtal och försöker motivera personen till behandling inom 12-steget. Såg det på TV4 fakta för ett tag sen och tyckte det var bland den bästa idén man haft för att få bort knarket, eller i alla fall minska antalet drastiskt. Knarkare är människor de oxå och många av mina vänner och en del släktingar har tyvärr hamnat i träsket så jag har upplevt anhörigbiten på mycket nära håll. Inget jag önskar någon kan jag tillägga. Hoppas Persbrandt tar sig i kragen och gör en behandling även om han bara partyknarkar.

Kommentera

