Shit happens

Det spelar fan ingen roll vad ni gjort idag, för min dag var garanterat värre.  ”Hur i hela friden kan du veta det?” tänker ni. Jo, för idag  är dagen då vi drabbades av stopp i toaletten.

Vi är väl inte så jättenoga med att spola efter kissbesöken under natten, för vår toalett är rätt högljudd vid spolning och vi har inte lust att väcka allt och alla. (Nej, det är inte skitäckligt, det är bara kiss för guds skull. Eller kanske mer kaffe än kiss om det är jag som varit på toa) Hur som helst, det gäller iaf att då spola direkt på morgonen, denna gång verkar detta ha missats.

Jag går in på toaletten för att sminka mig, slänger ned en bit papper och spolar och till min stora fasa stiger vattnet istället för att sjunka undan! OCH DET STANNAR DÄR!! Så nu står jag vid ett vägskäl, antingen ringer jag fastighetsskötaren som kanske är upptagen eller så får jag se till att fixa det själv.

Jag är inte lättäcklad. Ok,jag har svårt för snor men annars krävs det en hel del. Kiss och bajs är inte hela världen, det är inte skitfräscht men det finns värre saker i livet (tänker jag vid denna tidpunkt). Sååå, stopp i toaletten alltså …

Jag är inte den som är den så jag trär en Icapåse över armen and I go down. Kanske inte det mest fräscha jag gjort i mitt liv, men jag löste problemet (och annat där nere i stolen). Det är då jag upptäcker att det är HÅL I PÅSJÄVELN OCH JAG MÅSTE TVÄTTA HANDEN I SYRA!! Och det är ju inget som finns i detta hem så jag har nu tvättat händerna i tvål, schampo, diskmedel, tvättmedel, rengöringsmedel, handsprit och vanish. Lesson learned och rensfjäder står nu på inköpslistan.

Så, annars då?

Inlägg 44 i Blogg100
5 thoughts on “Shit happens

  1. Joråvars, bilfönstret pajade på väg till Dalarna, just som värsta skyfallet överföll oss men det var bara att köra på, för ”vi får väl värma oss när vi kommer fram”, vilket vi gjorde,, alldeles sjöblöta, men då… äsch, det här håller ju på att bli ett helt blogginlägg. Toastopp rules! Jag menar: du vinner!

Kommentera

