Tre sorters grytor och lite müsli

Har idag lagat mat som besatt, för att ha matlådor i veckan jag kan värma på lite snabbt i veckan. Idag var temat Kajsa Varg, d.v.s ”Vi tager det vi haver”.

Det blev 3 lådor fiskgryta, gjord på:

Torsk, potatis, morötter, purjolök, paprika, kokosmjölk, lime, sambal oelek, ingefära, vitlök, tomatpuré och grönsaksbuljong.

4 lådor korvgryta, gjord på:

Falukorv, purjolök, paprika, grönkål, krossade tomater, ancho chili, grönsaksbuljong, lite vatten, sambal oelek, vitlök och peppar.

4 lådor köttfärsgryta, gjord på: 

Köttfärs, palsternackor, morötter, grönkål, vitlök, sambal oelek, krossade tomater, kalvfond, en skvätt vatten, tomatpuré, dijonsenap, kvisttomater, grönsaksbuljong och svartpeppar.  (Skulle haft i en lök också, men den ligger kvar i kylen och jag har som vanligt huvudet under armen)

Passade även på att göra müsli. Jag gör alltid min egen för det blir godast!

Den består av:

 Mandelflarn som jag rostar, solroskärnor även dessa rostas, fiberhavregryn, linfrön, russin och gojibär.

Man slänger ju i det man gillar, superenkelt och helt klart värt det!

Inlägg 43 i Blogg100
Kommentera

