Cellprovtagning

Har precis varit och gjort ett cellprov. Som vanligt tar det längre tid att ta av och på kläderna än att ta själva provet, vilket är skönt för en vill ju inte ligga där med benen i vädret längre än nödvändigt. Varje gång jag är och lämnar cellprov så blir jag så nervös över att jag ska prutta dom rätt i nyllet. Det har inte hänt hittills, tack och lov.

Jag gjorde mitt första när jag var 30 år. Inte helt ok med tanke på att man blir kallad första gången när en är 23 år. Mina prover visade att jag hade cellförändringar och jag fick tid på Löwenströmska för att ta bort dom. Jag fick narkos (jääj!) och dom brände sen bort dom. Inga konstigheter men så dumt att riskera nåt. För grejen är att om man väntar för länge kan det utvecklas till Cancer. Det är verkligen inte värt att få pga slarv eller lathet.

Skärmklipp

Min rekommendation till alla är att gå och ta provet när du blir kallad. Det går så snabbt och är allt fina fisken, behöver du bara göra det var tredje år. Det är värt det.

Är det saker du undrar över, kanske du hittar svar här.

Inlägg 38 i Blogg100

Kommentera

