Sköna snubbar och snygga brudar.

Det är väldigt vanligt, att när man påpekar sexism, bli bemött med … sexism. En kan få höra att man är ”avundsjuk” för att man inte är lika snygg, smal, sexig eller vad det nu må vara. Eller att man är bitter.

– Det där är inte ok, det är sexistiskt. – Meh, sluta vara så bitter! Bara för att du inte är snygg! Skaffa ett liv!

Idag skrev en kille en sexistisk status, han söker tjejer till hans video som är ”Thick och fit gärna”, ja och snygga förstås. Han verkade vara medveten om sexismen då han senare kommenterade: ”hahhahah Tidsfråga innan feministerna bombar min status…” Så nånstans fattar han att det kan finnas en anledning till att någon reagerar. Denna någon blir jag. Jag svarar på hans kommentar: ”Med all rätt”. Det tog tydligen skruv.

Först får jag denna kommentaren (numera borttagen) av en av hans kompisar.

Skärmklipp

Inte så konstruktivt, men budskapet kommer iaf fram.

Sen får jag svar av han som skrivit statusen:

”Med all rätt va?  Ok ska ja ändra min status: Hej för att inte bråka med feministerna så söker jag istället män till min kommande videos eller varför inte ”hens”. Sluta hata för att du e långt ifrån det jag söker arright? Och jag tog bort dig en gång tidigare av samma skäl! Låt mig ha vackra kvinnor i min video och fortsätt göra DITT!”

Så för att jag kommenterar detta så ”hatar” jag för att jag inte är ”Thick och fit gärna” eller ”vacker”. Inte för att jag förstår vad mitt utseende har men saken och göra men tack för bedömandet. Det betyder noll för mig om du tycker jag är snygg eller inte. Jag ska fortsätta göra ”MITT”, lite oklart vad det är men jag tycker jag gör det mest hela tiden. Han har inte tagit bort mig tidigare, däremot har jag tidigare kritiserat en av hans videos som var sexistisk. Där tjejernas uppgift var att skaka rumpa inför en inzoomad kamera. Men att jag tycker annorlunda än vad han gör provocerar tydligen.

Sen får jag även höra att jag är ”riktigt bitter” och att jag borde ”hitta ljuset i livet”. Jag svara att jag har ljus i mitt liv men det verkar inte gå fram. Han är t.o.m vänlig nog att googla fram Vings hemsida. Så jag kan hitta ljuset. Han tipsar om Karibien. Det låter ljust.

Detta är bara ett exempel men det finns mängder. När man säger ifrån till en man som kvinna får man ofta kommentarer om sitt utseende. Ofta medan mannen blir ryggdunkad av sina sköna snubbar till polare. För det är ju klart att dom ska få se kvinnor enbart som objekt, dom ääääälskar ju kvinnor.

Det är bara jag som är bitter, avundsjuk och inte alls thick och fit gärna.

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte behagar med mitt utseende, men det är inte min uppgift här i livet att vara snygg för män.

Inlägg 37 i Blogg100
6 thoughts on “Sköna snubbar och snygga brudar.

  1. Egentligen ska man väl tycka synds om sådana människor. De sitter säkert där och är superrädda för att de inte ska leva upp till sina egna ideal. Och stackars de tjejer som går på ”komplimangen” och blir glada för att de lever upp till hans ”thick and fit”. Han har dessutom missuppfattat feminism. Hoppas han aldrig får barn!

  2. Och en sak till som är jävligt störande. Så fort det delas sexistisk skit så är det något ljushuvud som skriver: Snart kommer feministerna!

    Som om det är dåligt att 1. belysa sexism. 2. vara feminist.

    Jag är jävligt nöjd över att jag äntligen efter att ha levt hundra år i det dolda är medveten och gärna synliggör skiten. Jag är så ofantligt trött på att en bemöts tillbaka med att en är ful eller inte har fått ligga. SOM OM DET ÄR AVGÖRANDE OM PERSONEN I FRÅGA ÄR EN SEXISTISK IDIOT.

    Så ja. Nu känns det lite bättre. (även om jag önskar att folk (mest män) kunde fatta nån jävla gång)

  3. Men vill man ha snygga brudar i en video vill man ha SNYGGA inte fula orakade feminister….

    Hur svårt är det att förstå?

Kommentera

