Gör nåt själv!

Det finns alltid män som känner sig tvungna att berätta för oss feminister hur feminismen ska utkämpas och vad vi ska kämpa för. Fuck you all säger jag. Min feminism, utkämpar jag såsom jag vill och det jag vill, är att kämpa för kvinnorna.

Jag vill att kvinnorna ska ha samma självklara rätt till sin kropp som män har, jag vill att vi ska få samma lön för samma jobb, jag vill att vi ska kunna ligga runt som en brunstig tjur utan att kallas för hora/slampa, jag vill att vi kvinnor ska bli tagna på samma allvar som männen, jag vill att vi ska kunna gå hem på kvällen utan att vara rädda, jag vill vi ska kunna vara trygga i våra hem, jag vill att vi ska ha samma sociala, ekonomiska och politiska rättigheter som männen.

Ett argument som män ofta kommer med är att vi inte är jämställda när det kommer till barnen, att kvinnor oftare får vårdnaden om barnen än männen. Mitt tips, tänk efter på vad det kan bero på och gör nåt åt saken själv!! När ni tjatar om att det finns så få mansjourer, gör nåt åt saken själva!! Många av kvinnojourerna drivs ideellt, dom är uppstartade av privatpersoner. Tycker du att det är för jävligt att kvinnorna i Pakistan inte får köra bil? Men engagera dig i den frågan då.

Begär inte att vi kvinnor ska rädda världen när vi inte ens är jämställda med er män. Gör nåt själva.

Inlägg 30 i Blogg100
Kommentera

