Det är nya tider nu

När en växte upp var en rätt lyckligt ovetande om vad som väntade i vuxenlivet och framför allt, vad som väntade när en får barn. Tänk så mycket saker man gör som man aldrig trodde en skulle göra, en del pga att jag blivit förälder och en del pga tröttheten som medföljer föräldraskapet. Tänkte ge er några exempel på saker jag inte trodde jag skulle göra.

Att gå omkring i nedspydda kläder som om det inte var nånting.

Jag försökte öppna min ytterdörr med SL-kortet.

Att jag flera gånger om dagen skulle lukta någon i skrevet. (För tydlighetens skull vill jag inflika att det är en bebis lilla skrev)

Att jag skulle sitta och bajsa med öppen dörr samtidigt som jag sjunger Bockarna Bruse för sonen som befinner sig i vardagsrummet.

Jag försökte sänka volymen till datorn med fjärrkontrollen till tv:n.

Ha dagliga samtal med någon som inte pratar samma språk.

Jag gick till affären med byxorna ut och in.

Ge beröm för att någon har bajsat mycket.

Att få sova en hel natt skulle kännas som att vinna högsta pris.

Att jag skulle spendera större delen av dagarna liggandes på golvet.

Sitta och vagga på stolen trots att jag inte har ett barn i famnen.

Jag undrade vem som ringde på dörren när tiden på  äggklockan tagit slut.

Jag upptäcker gamla spyor på kläderna jag trodde var rena.

Att jag 03.10 skulle sitta och kolla FB i mobilen endast i syftet att hålla mig vaken medan jag ammar.

Att jag kan komma på att jag inte duschat på 3 dagar.

Att jag skulle peta i någon annans näsa.

Jag trodde inte heller att jag skulle sitta och sy ihop tygbitar som någon ska få ha på sig för att dreggla på.

Att bli bajsad på och tänka ”det är sånt som händer”.

Och framför allt, jag trodde aldrig att man kunde älska någon så mycket, som jag älskar mitt barn.

Inlägg 27 i Blogg100

3 thoughts on “Det är nya tider nu

Kommentera

