Facebookrelationer och vänner

Satt och slötittade på Facebook tidigare idag och fastnade vid en status en bekant skrivit.

Skärmklipp

Så ofta jag blir  förundrad över hur vuxna människor tänker. Så om jag inte gillar hens status (vilket jag inte gjorde) är vi inte vänner (vilket vi egentligen inte är ändå). Men är det så hen definierar vänner? Genom likes på Facebook? Ja, det är möjligt att hen inte menar allvar, men varför skriva nåt så dumt på skoj? Är det roligt? Sen blir det nog ett jävla raderande då alla ändå inte ser allas statusar, så många av hens vänner har inte ett chans för dom har inte sett den.

Sen är det inte meningen att hänga ut någon, detta är säkerligen en ”klipp och klistra”-status som florerar. Så hen är säkert inte ensam om att ha lagt upp den. Men oavsett vem som gör det så är det ett fascinerande sätt att rensa bort vänner på. Jag tänker som så, att har man personer på FB som man inte har något intresse av att läsa om så tar man bort dom ändå. Det betyder inte att en inte kan vara vän med dom personerna ändå.

Jag ryker garanterat, för jag hoppade ”like:en” och gick direkt på att kommentera.

Skärmklipp

Men det är ok, för jag låter inte Facebook definiera vilka mina vänner är.

inlägg 21 i blogg100
4 thoughts on “Facebookrelationer och vänner

Kommentera

