Kvällstankar

Jag är en sån som älskar att somna ifrån tv:n. Jag tycker det är bekvämt att titta på nåt sådär lite lagom trevligt och sen bara somna ifrån. Mest för att det gör att jag inte ligger och grubblar på det ena och det andra när jag ska somna. Det behöver inte alltid vara så tunga grubblerier eller tankar. Det kan vara stora och små funderingar av alla de sorter som inte alltid gör det lättare för att man ska få en blund.

Som tex:

När man blir medveten om hur tungt ens huvud är och om jag verkligen är helt avslappnad när huvudet vilar på kudden.

Är jag inte lite kissnödig? Fast jag kissade ju nyss. Men kanske lite? Annars kommer jag ändå få gå upp i natt. Eller?

Vad kommer folk säga på min begravning?

Om jag har fötterna utanför täcket kan någon grabba tag i fötterna. Äh, lägg av! Du är ju för fan vuxen och har det inte skett dom senaste 37 åren kommer det inte ske nu. Fast jag drar in fötterna under täcket, för det är dumt att chansa.

Planering av ommöblering.

Att jag inte kan gå upp till köket och dricka vatten fast jag är törstig. För det slutar alltid med att jag går kolugn dit men panikspringer tillbaka, för tänk om någon skulle ta tag i mig.

När tar rymden slut och hur tar den slut? Är det som en vägg? Finns det i så fall hörn?

Ska jag klippa av mig håret? Eller kanske klippa lugg? Eller kanske färga håret? Eller klippa lugg?

Det pratas alltid om ljusets hastighet men vilken hastighet har mörkret?

Skit! Jag ska upp om 5 timmar! Jag måste verkligen sova! Fan, nu är det bara 4½ timma kvar, jag måste sova nu!4 timmar kvar och jag kommer vara ett vrak imorgon, nu måste jag sova!!

Imorgon ska jag börja träna. Jag är ganska peppad faktiskt. Denna gången menar jag det verkligen. Igen.

Nä, det är helt enkelt bara lättare att somna ifrån tv:n. Så en får sova lite!

Inlägg 19 i Blogg100

					
Kommentera

