Tänk om …

Satt och kollade igenom gamla dagböcker idag, hittade detta inlägget och kände hur det högg till lite i hjärtat. Jag jobbade som fritidsledare på en fritidsgård. Var tredje helg var jag och en kollega ute och nattvandrade, denna kvällen var vår kväll.
Daterat: 12/9-04 kl 14:03
Vi var där strax innan. Det var vår tur att fälta (nattvandra) i helgen.. Allt var hur lugnt som helst… Lite ungdomar som var ute och umgicks. Vi såg inte till nån alkohol eller osämja bland ungarna.. Allt verkade frid och fröjd.. Alltså åker vi vidare.. Nåt som vi uppenbarligen inte skulle ha gjort..
Detta misstag resulterade i att en 14-årig kille blev knivhuggen till döds.. Jag vet att man aldrig kan veta vad som ska hända. Jag vet att vi inte kan vara på alla ställen samtidigt.. Men detta faktum gör inte att jag mår bättre. Tänk om vi hade stannat kvar..! Då kanske vi hade kunnat förhindra detta.. Eller också inte.. men tänk om..?! Tänk om vi stannat kvar?!

Jag mår inte bra. Jag vet att sånt här händer fast det inte borde. Jag vet att det inte alltid kan förhindras.. Jag vet att det alltid finns ”tänk om bara”….

14 år med hela livet framför sig..

Förlåt…

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter…

http://www.expressen.se/index.jsp?a=1…

Inlägg 17 i Blogg100

Kommentera

