Det är alltid rätt att göra abort

Kan vi här och nu sluta skambelägga kvinnor som väljer att göra en abort?! Jag förstår inte varför andra människor inte kan låta bli att lägga näsan i blöt och komma med synpunkter ingen bett om. Det beslutet kan vara tillräckligt jobbigt utan att någon ska komma och lägga på skuld och skam. Det är aldrig fel att göra en abort. Det finns inga rätt eller fel anledningar. Och kom inte dragandes med att kvinnor använder det som preventivmedel! Tror ni på allvar att man hellre genomgår en abort än använder kondom, p-piller eller var man nu har för preventivmedel!? Lägg bara ned!

Så till alla er som inte kan sluta lägga er i:

  • Det är inte ert beslut.
  • Det är inte er kropp.
  • Kom inte med åsikter ingen bett dig om.
  • Det är inte ert beslut.
  • Det är inte er kropp.
  • Skuldbelägg aldrig någon som gör en abort.
  • Det är inte ert beslut.
  • Det är inte er kropp.
  • Det är inte ert beslut.
  • Det är inte er kropp.
  • Repetera.

Ställ upp och stötta istället för att skuldbelägga. Ställ upp och var en vän. Hur svårt ska det va?!

Jag har har gjort två stycken aborter. En 2001 och den andra 2007,  bland de bästa beslut jag tagit i mitt liv. Ingen ska komma och säga nåt annat till mig. Min kropp, mitt beslut.

Inlägg 14 i Blogg100
One thought on “Det är alltid rätt att göra abort

Kommentera

