Därför undviker jag Familjeliv.

Familjeliv är Sveriges största familjesajt. Där finns allt möjligt som rör familjen, barn, relationer, leksaker, barnvagnar and you name it! Det finns också ett forum, jag personligen undviker det helt. Bland alla bra tips, råd och svar på frågor en kan ha finns det alltför mycket idioti som, iaf jag, inte klarar av att stänga ute.  Vissa kan jag ta med humor och en nypa salt men ofta blir det för mycket för mig att hantera, för det känns som min hjärna vill rymma, lägga sig i ett hörn och självdö. Är det så illa tänker ni? Nej, det är värre säger jag.

Här är några exempel på frågor som förekommer i forumet:

”En bekant är ihop med en kille sen ett par år och hon taggar honom och delar saker på hans vägg hela tiden. Det är helt sjukt! Han gör inte mycket väsen av sig på fb men hon är och kladdar ner hans vägg oavbrutet. Han gillar nästan aldrig något hon skriver eller taggar honom på och ändå fortsätter hon. Det är pinsamt att se. Någon som kan gissa sig till varför hon gör som hon gör? Hon loggar tom in på hans konto och lägger upp bilder på sig själv eller dom tillsammans på hans vägg och skriver någon löjlig kärleksförklaring till sig själv fast det ser ut som om han gjort det.  (Hon är långt ifrån tonåring.) Vad håller hon på med? Jag har aldrig sett något liknande förut.”

”Nej, jag har inget missbruk egentligen. Mer psykiskt, viljan att ta men gör det inte.. Har iaf en fråga, hur kommer det sig att VARJE gång jag försökt röka på så har jag spytt??? Tål jag det inte eller varför har det blivit så?”

”Skickade lite fler bilder till snubben som han gillar. 
Hans svar blev 
Tack……
vadå  tack punk,punkt,punkt,punkt?
Jag har en annan kompis som skriver massa punkter med, skitstörigt, jag tror ju alltid jag gjort nåt fel. 
gah vadå är han sarkastiskt? eller är han mållös? Förlorade han tunghäftet?”

”Igår natt när jag skulle säga godnatt råkade jag se genom dörrspringan hur mamma sög av sin nya kille. Jag blev ledsen och började gråta. I morse hällde jag tandkräm och senap i hennes kaffe som straff när hon inte såg. Sen gick hon omkring och sa att kaffet smakade konstigt. Blir arg på mamma när hon inte är försiktig med sitt sexliv. Jag mår dåligt när jag tvingas bevittna detta.”

”Jag vill ha sex. Men jag får ju inte sex. Ibland brukar jag gå ut på gården och skrika. Jag skriker på folk som går förbi mig så de blir rädda. Ibland drar jag av mössorna på barn som går förbi. Jag gillar inte feminister. De skriker och gapar. Jag tycker att kvinnor ska laga bättre mat också.”   

”Jag hade en dröm om min egen begravning. Jag hjälpte till att fixa begravningen och sen var jag i kistan och skulle sänkas ner samtidigt som jag var bland dom sörjande (som inte verkade så ledsna)  på något vis. Vet inte exakt hur det var mer än att det var min egen begravning i alla fall. Ska jag oroa mig för att jag kommer att dö snart nu?”

”Har en vän som köper samma kläder om hon ser att jag har nåt snyggt. JÄMT!
Nu fick jag sms där hon frågade vilken hårfärg jag använder för hon vill ha samma. 
Så sjukt frustrerande!!!!”

”Jag och min sambo är inte ett par på Facebook, vad tänker ni om det?”

”Var på mitt ica och hanlade ikväll, som vanligt hade jag med mig min egen påse och den här gången var det en knappt använd pappers påse (såg helt ny ut !) som jag hade under armen nr jag betalade. När jag kom hem ser jag att kassörskan stämplat in en påse på kvittot!! Så nu har jag betalat 3 kr för nått jag inte köpt eller ville ha!! Är så arg nu att jag håller på att spricka, tänker anmäla detta! Vart vänder man sig för att anmäla såna här fel någon som vet ?”

”Min sambo har idag erkänt att han tycker att jag kommer vara osexig i hans ögon om jag fortsätter äta fisk. Han menar på att allt som har med fisk att göra är avtändande, att det luktar osv. och att om jag äter fisk så kommer han associera mig med något äckligt. Hur fan svarar man på något sådan idiotisk???? Jag älskar fisk och vill inte sluta med det. Han föreslog att jag skulle ta omega 3-tabletter då.”

”Om man inte har något toapapper och ingen möjlighet att låna/köpa, är det okej att ta en rulle från en offentlig toalett? Jag kan ju lägga tillbaka en sen när jag har gott om papper igen. 
Jag är nödig och vet inte hur länge till jag kommer kunna hålla mig.”

”Jag vill dra till med någon sexig fras under sexet ikväll till min man. Har ni några tips. Vi pratade kollegorna oss emellan på jobbet idag om sånt. Vi tipsade varandra och fick inspiration. Vad brukar ni säga för att kåta upp era män? Jag tänkte något i stil med ”tugga min vagina” eller något liknande.”

”I går tog jag fram en kycklingfilé ur frysen och la i en påse i kylen för att tina. Jag planerade, efter sambons önskemål, att göra en särskild kycklingrätt nu ikväll. Sambon kör 5:2 och har fastedag i dag. När jag kommer hem från gymmet har han ätit upp den tinade filén och lagt fram en frusen i en skål på diskbänken till rätten jag ska laga. Jag blir sur för det kommer ta tid att tina den i micron, samt att det alltid är svårt att tina kyckling i micro utan att ”koka” den i kanterna. Jag tycker han skulle ha planerat sin fastedag bättre och tagit fram en egen filé i går, precis som jag hade planerat i förväg. Jag tycker han var egoistisk, nu tar det ju längre tid för mig innan jag får mat, han tycker jag gör för stor sak av det hela, han var ju hungrig och tycker att det inte tar så lång tid att tina den i micron. Vem har mest ”rätt”?”

”Hur skulle ni reagera om ni kollade in er killkompis mobil och ser att han har smygfotat din mammas rumpa, osv? Skulle ni konfrontera honom? Om ni skulle konfrontera honom, vad skulle ni ha sagt? Skulle ni förlåtit om han bad om ursäkt och raderade bilderna? Snälla, svara gärna seriöst ifall du ska svara. Behöver lite råd, känns som att mina hjärnceller är ur balans.”

”Jag skriker och gråter. Då ger han med sig i syfte att få tyst på mig. Uppfinningsrikt va :). Hur gör ni?!

”Varje gång jag runkar så tänker jag på hennes (min tjejs) mamma. Hennes mamma, hennes mamma, hennes mamma hon har sexiga läppar, stora hängtuttar ***BEATBOX*** Om du är en kvinna-hur ser dina bröst ut? Alternativt, hur ser era mammors bröst ut?”

”Min white trash-granne verkar tycka det är kul att använda sin lägenhet som fritidsgård för fyllon. Nu sitter de där inne, berusade och bara vrålar rakt ut i luften. Blir så förbannad och äcklad, varför gör de så? ”

”Jag undrar om ni brukar pulla era män under natten när de sover? Jag har för vana att göra det. När jag och min man har sex brukar vi ha lite anala lekar. Han föredrar exempelvis att bli stimulerad i analen med hjälp av mitt finger eller två. Så under natten när vi sover och jag inte kan sova brukar jag om jag blir kåt smeka på hans rumpa. Vaknar han inte så smeker jag runt hans anal. Vaknar han inte lägger jag försiktigt spott på hans anal och för in ett finger. Han är i och för sig svårväckt, men han har aldrig vaknat av det-förutom att han en gång rört sig vilket resulterade i att jag snabbt slutade i syfte att han inte skulle märka. Brukar ni göra samma sak på era män eller kvinnor? Om de vaknat av det, blir de arga? Vet inte om min man skulle bli arg faktiskt…”

Eller vad sägs om detta as till make:

Skärmklipp

Inlägg 11 i Blogg100
8 thoughts on “Därför undviker jag Familjeliv.

  1. Å, järnvägar vilka hemskheter. Som sagt – bra för inspirationen men inte så lyckat för människokärleken.

Kommentera

