Oron över en Babyvakt

Igår fick jag den babyvakt jag beställt. Vanligtvis sover vår son i vardagsrummet under dagarna och tidig kväll och jag kände att det vore skönt om han kunde sova i sin vagga och vi ändå har lite koll på honom.

Medan jag packade upp den fick jag en väldigt obehaglig tanke. Tänk om jag skulle få höra ljud som som inte hör hemma där. Tänk om jag skulle få höra röster/väsande/oljud som ”inte finns”. Nästa tanke som dyker upp är att jag är skräckfilmsskadad, vilket känns betydligt troligare än att mina fasor blir uppfyllda.

Jag skrev en status om det på Facebook ”Har köpt en babyvakt och är livrädd att höra massa skumma ljud från sovrummet. Mvh, hon som sett för många skräckfilmer.”

Vad blev responsen?

” Igår hade vi Leia nere hos oss men hade inte stängt av monitorn men likförbannat kom det ljud från den ett par gånger under kvällen. Då var man inte kaxig när det var dags att gå upp till övervåningen sen”

” Jag hade en sån jag med till Lea men tog bort den efter nån v pga att det lät o då vågade jag inte gå in!”

” Det är vidrigt om man är själv hemma och har den på ;D”

”Eller att man kommer upp på ovanvåningen och sängen är TOM!!!”

Tack ”vänner” ni var till ingen hjälp och är nu på min shitlist.

Love always
Tuss

Kommentera

