Hormonell overload.

Att hormonerna löper amok när man är gravid är inget nytt, men att börja spontangrina över dom mest underliga saker trodde jag var en liten överdrift. Ja, jag trodde det tills jag själv blev på smällen. Nu vet jag bättre.

Tänkte dela med mig av några tillfällen då jag börjat hormongråta. Jag bjuder på det och lägger självhatet över detta åt sidan för en stund.

  • När jag kom på att jag hade fryst ned Cognacsmedwurst och att den legat där dom tre dygn som krävs för bakterierna att dö.
  • När Callum i australienska Masterchef fick vara kvar efter en utslagstävling. Även vid annat tillfälle då Callum bara var glad efter han fått beröm.
  • När en person vann högsta vinsten i triss på Nyhetsmorgon (min vanliga missunnsamhet var som bortblåst)
  • När jag fick ett DM på Twitter där en person skrev att hen är ”100% säker på att du kommer bli en fantastisk förälder”
  • När jag såg Greys anatomi, 3 ggr under samma avsnitt. Inte för att det var särskilt sorglig utan för dom var så snälla mot varann.
  • När jag såg en söt hund på internet.
  • När reklamen för Arla går på tv, inte för att dom har gjort en speciell mjölk till kvinnor som man skulle kunna tro, utan för att jag älskar musiken som spelas.
  • När jag såg att det skulle blir fint väder samma dag som jag skulle åka in till stan.
  • När jag insett att jag inte får äta den osten jag är sugen på.
  • När jag såg ett frieri på youtube.
  • När jag såg på Ellen och dom lekte en ”hela havet stormar”-liknande lek och en av deltagarna inte hittade en boll att sitta på.
  • När jag hörde en bra låt på radio, vet inte ens vad det var för låt.
  • När jag fick på mig ena strumpan men inte den andra pga osmidig och gigantisk gravidmage.

Detta är bara några exempel, det finns så många fler tillfällen. Det är som en aldrig sinande ström. Tänker aldrig med håna nån, som sitter och snorhulkar med allt smink på kinderna, under sin graviditet. Jag tänker bara sätta mig bredvid, räcka fram näsdukar och säga att jag förstår.

2 thoughts on “Hormonell overload.

Kommentera

