Detta med att vi kvinnor ska ”straffknullas”

Mycket diskussioner om våldtäkt, nej är ett nej och kvinnors rätt till sin kropp nu, vilket är helt förståeligt efter hovrättens dom på gruppvåldtäkten. Mycket känslor och reaktioner.

Det som slår mig mitt i allt, är dom som förkastar saker som övergrepp, som t.ex våldtäkt men i nästa andetag tycker att kvinnor ska ”straffknullas”. Det i  kombination eller alternativ till ”ni har fått för lite kuk” är inte alltför ovanligt att höra när man inte delar åsikt med vissa män. Det ska erkännas att det är inte sällan i diskussioner med rasister. Kvinnohat och rasism går ofta hand i hand.

Men skulle vi kvinnor få för oss att ligga runt är vi helt plötsligt slampor och då är det ”ingen som vill ha oss”. Då är vi ”horor” som ”ingen vill ta i med tång”. Men kanske att vi ändå förtjänar att bli straffknullade för att ”lära oss att vi gjort fel”.

Är det män som kommer i meningsskiljaktigheter så är det oftast ena mannens mamma som ska straffknullas, alt hans syster eller dotter. Det är alltid kvinnan som ska straffas, trots att det är två män som bråkar. Jag har aldrig varit med om nåt exempel där två kvinnor bråkar och den ena bah ”Jag ska straffknulla din pappa/bror/son.”

En enkel liten sökning på twitter och internet och jag fick direkt fram massor av exempel. Detta är bara ett urval, kunde inte ta med alla för vissa grejer mådde jag så dåligt av att läsa och det var lite för grovt och detaljerat. Jag har valt att inte ta med personernas nicknames.

Straffknulla= knulla en tjej som är kaxig å dryg, för att sätta henne på plats. Men det är absolut INTE våldtäkt.”

”den dagen jag börjar gråta över ett dåligt United o en horunge som kallar mig efterbliven så ska jag straffknulla din mamma fre”

”kommer minnas 2012 som året då kommentarfältens herrar erbjöd sig att straffknulla alla kvinnor med en åsikt.”

”För det är bara män. Varenda dag. 360 dagar om året. De ska döda mig, straffknulla mig, recensera mitt yttre, eller bara trycka till subtilt”

”Man bad nyss om mitt nummer. Sa att han skulle straffknulla mig. Den märkligaste reaktionen hittills på min Feminister har bättre sex-kasse.”

”står och väntar på bussen när en full man kommer förbi och säger att jag borde straffknullas”

”Jag har själv fått höra så många gånger att jag ska ”straffknullas” på grund av att jag valt en ”kvinnohatande tro” Paradoxalt va?”

”Jag skulle styckas, våldtas och straffknullas. Varför? För att jag inte vill ha capo på hemmamatcher”

”tjejer som gnäller på att dom är tjocka fast dom inte är det borde straffknullas…”

”hahahahHAHAH törnrosa sov i hundra år;tills hon vart straffknullad o våldtagen HAHAHAH”

”Vissa brudar förtjänar fan att bli straffknullade i skitan.”

Någon ska straffknullas riktigt ordentligt för att ha anmält bilderna och fått dem borttagna!”

”Vad är det för straffknull om hon inte gråter? Det heter ju straff av en anledning.”

Trevlig stämning va?

8 thoughts on “Detta med att vi kvinnor ska ”straffknullas”

    1. Merparten kommer från twitter, nån från sökning på Google, den sista är från flashback. Det var lite för grova grejer för flashback att jag pallade inte att ens läsa skiten.

      1. Kan tänka mig det… Skrämmande är vad det är. Jag blir så trött och skulle gärna vilja sätta mig och diskutera(om det ens är möjligt) med dessa personer vad som gör att de tycker det är ok att använda det ordet så lättvindligt.
        Eller än värre, att man är allvarlig med det:(

Kommentera

