Projekt vagga

Vårt lilla barn kommer till en början att sova i en vagga. En vagga som Erik och hans bror båda har sovit i, samt några kusiner, dvs flera generationer Hedmans. Den har ganska många år på nacken och trots att den fortfarande var väldigt fin kände jag att den behövde lite ny färg. Har nåt projekt att pyssla med varje dag och jag förstår inte hur jag hunnit med att jobba tidigare. Det är ju massor som ska fixas när man skaffar barn!

Hursomhelst, jag åkte in till stan och gick till Creatima på Kungsgatan, där dom har massor av pysselprylar av alla de slag, och köpte målarfärg. Sen var det bara att sätta igång. Fast det var kanske inte så bara, att måla en vagga som står på vardagsrumsgolvet var kanske inte mitt ergonomiska genombrott som höggravid. Det var ohyggligt mycket stön, stånk, svordomar, svett och ryggont.

IMG_2806IMG_2807

Tur att jag är så envis som jag är för jag var på väg att ge upp här, efter att bara ha målat insidan. Men skam den som ger sig och efter att ha funderat på om jag skulle fortsätta måla vaggan eller om den skulle bli ved, målade jag på det sista lagret också. Nu i efterhand är jag nöjd med mitt överläggande med mig själv och mitt kloka beslut att göra klart vaggan. Jag tycker att den blev fin!

IMG_2813

Nu är det på plats i barnrummet, som sakta men säker börjar bli klart. Nästa projekt är att hitta madrass till vaggan och det verkar som jag helt enkelt får åka och köpa skumgummi och skära ut. Måtten funkar inte med dom madrasser jag hittat hittills.  Och ja, dom där lila väggarna ska jag ta itu med också, men det får vänta tills han blir gammal nog att välja färg själv.

Misstänker att hans pappa kommer göra allt i sin makt för att påverka honom att välja Djurgårdens färger.

4 thoughts on “Projekt vagga

  1. Vi är ett gäng som har hjärta för musik och har precis släppt en låt med 3 stycken svenska/engelska rappare! Lyssna gärna och ge respons vad du tycker. Stor kram 🙂

  2. Åh vad söt och fin!

    Haha, jag tycker inte du behöver göra något åt de lila väggarna alls. Jävligt snyggt måste jag säga;)

    KRAM

Kommentera

