Min rätt att säga n-ordet

Ja, vilken rätt? Det är väl ändå ingen rätt att använda ord som är kränkande? Snarare ohyfsat och egoistiskt enligt min mening. Att så många fortfarande använder det, trots att vi idag är såpass upplysta och medvetna som vi är.

De flesta lär sig nya ord hela tiden, t.ex. att Televerket numera heter Telia, Domus har försvunnit för att bli Konsum/Coop, Raider bytte namn till Twix MEN ÄNDÅ hävdar dessa människor att det ”alltid hetat neger” och det minsann INTE går att ändra på. Eeh … Va!?

Är ni på riktigt dumma i huvudet? Det handlar alltså inte ens om okunskap, även om jag anser att man är mindre intelligent om man inte kan använda sig av ett annat ord, utan det är bara ren och skär ignorans! Ni är ute efter att håna, kränka och förolämpa, det är helt uppenbart ert syfte. Pinsamt är vad det är!

”Det har alltid hetat negerboll” det är ju bland det mest korkade ”argumentet” som finns. Ja, det hette alltid Televerket, men så bytte de namn. Till Telia OCH DET HAR JU GÅTT IN I ALLA FALL! Är det verkligen så otroligt svårt att säga chokladboll? Really? Är du inte större än så?

Att vuxna människor ens kan med att försvara ”rätten” till att använda ord som n-ordet, blatte och svartskalle och sen grinar över ordet svenne. Kom igen. Det spelar ingen roll att bl.a invandrare kallar varandra för blatte, de äger liksom ordet. Jag kan säga att jag är en tjockis, men kan fortfarande bli ledsen om någon annan skulle säga det till mig.

Det är ingen rättighet att såra och kränka människor. Så enkelt är det.

4 thoughts on “Min rätt att säga n-ordet

  1. Kan inte hålla med, om vi som ej är mörkhyade inte får säga ”neger” ska mörkhyade också sluta med det? Vet fler mörkhyade som säger ”neger” än icke. Det blir rasism/kränkande om det är avsikten.

Kommentera

