Facebooklögnen

På Facebook är det väldigt vanligt att folk ”myser” och det gör de gärna med sin ”älskling”. Jag har genomskådat er alla, jag går inte längre på det. Detta mys som alltid dyker upp så fort en fredag eller lördag dyker upp, det är bluff! Lögn och förbannad dikt!

Ikväll ska jag mysa (ja, ni kommer sitta i varsin ände av soffan som är preppad med gamla matfläckar och bebisspyor) med min älskling (nåja, du är rätt trött din partner och klarar egentligen knappt av att se hen) vi ska dricka lite vin, (dvs resterna av bag-in-boxen du önskade tömma förra lördagen, då svärmor var på besök men hon brukar antyda att alkohol minsann ska drickas med måtta till din stora förtret och som du nu häver i dig för stå ut med att vara själv med din partner) äta nåt smarrigt till middag (snabbmakaroner och köttbullar samt en halv Billy´s panpizza var, för det var allt ni hade hemma och det är lite för mycket månad kvar på lönen) Sen ska vi titta på en romantisk film (eftersom ni ändå inte har något att säga varann är det bättre att titta på på film och somna i soffan.)

Så jag säger bara trevlig helg och ”mys” på hur mycket ni vill!

2 thoughts on “Facebooklögnen

  1. Hahaha! Tror du träffat mitt i prick! Det svenska folkhemmet! Ser ett par i 35-40årsåldern som blev vuxna för tidigt. Barnaskri innan slutförd skolgång, dåligt betalda ströjobb. Allt utspelar sig i förorten. Så kallat (förlåt mig) ”white trash”.

Kommentera

