Ett fall av fåfänga

Jag är inte en fåfäng person, jag är som folk är mest. Spacklar på lite smink på morgonen för att inte se så trött och glåmig ut som tvättas av på kvällen. Det vill säga om jag inte är för trött. Är inte speciellt intresserad av mode och drar på mig de kläderna som är rena och ligger nära till. Borstar håret kanske en gång i veckan och slänger ihop håret i den vanliga knuten mitt på huvudet. Men vid festliga tillfällen så anstränger jag mig naturligtvis lite mer. Då kan jag sätta på mig klänning, lite mer smink och t.o.m borsta håret.

För ett par veckor sen fick jag ett infall att permanenta ögonfransarna. Är så ohemult trött på ögonfransböjare som ändå inte fungerar och drar loss mina ögonfransar. Började googla efter salonger som utför detta och slängde även ut en frågan på https://twitter.com/. Det känns ju alltid lättare och mer betryggande att bli rekommenderad en tjänst än att bara chansa och hoppas på det bästa. Fick svar av @cissihj  (https://twitter.com/cissihj)som i sin tur rekommenderade @marleneeriksson (https://twitter.com/marleneeriksson). Bokade tid och idag var det dags!

Marlenes salong ligger i Vasastan, Stockholm. Hennes hemsida hittar ni här: http://www.beautifulmindssthlm.se/

Det är lätt att lätt att hitta dit och det är en väldigt charmig salong.

Väl där möts jag av Marlene och genast där slappnar jag av. Det är nämligen så att jag har lite fördomar av människor som jobbar i skönhetssalonger. Jag har fått för mig att de är lite fina i kanten och kanske lite dryga. Varför vet jag inte, för jag har aldrig varit på en skönhetssalong tidigare. Hur som helst så försvann den fördomen på en gång, Marlene kändes direkt som en väldigt behaglig och trevlig person, vilket hon också är.

Hon gick igenom vad hon skulle göra och för min del var det bara att lägga mig ned och slappna av. Och som jag slappnade av! Så otroligt skönt att ligga där och bli omhändertagen. Under tiden hon håller på att permanenta mina ögonfransar frågar hon om hon ska passa på att färga fransar och ögonbrynen samt noppa brynen. Jag kände att jag gärna kunde ligga kvar och bli behandlad ett tag till så jag sa ja.

Mycket för att jag hatar att noppa brynen för det blir aldrig som jag tänkt och sen är det inte heller så skönt.

Väl klara så får jag titta i spegeln och känner direkt att jag är väldigt nöjd med resultatet. Tänk att så liten grej som att fixa fransarna kan göra så stor skillnad! Genast såg jag mycket piggare ut, great success!

Vilken skillnad blev det då?

Här är före:

Här är efter:

Båda bilderna är utan mascara, den får jag vänta med i 24 timmar.

Jag är grymt nöjd och kan verkligen rekommendera detta! Hon har dessutom just nu nykundsrabatt och vem gillar inte nedsatta priser?! Jag permanentade och färgade ögonfransarna, noppade och färgade ögonbrynen och betalade 68o kr. Fett värt!

För min del blir det garanterat ett återbesök för att fixa resten på detta nylle, dvs min torra hud. Fick också med massa prover och det är alltid kul att testa nya grejer. Bra skit helt enkelt!

(Och nej, jag har inte fått något för att rekommendera hennes salong. Min blogg är på tok för liten för att det skulle löna sig för henne och det var först efter jag betalt som jag sa att jag kanske slänger upp några rader på bloggen.)

Min rekommendation bygger enbart på att jag är för jävla nöjd!

2 thoughts on “Ett fall av fåfänga

  1. Fan vilken skillnad. Kanske skulle följa ditt exempel där. Hur länge sitter det kvar,,,?
    Kram Linda (du vet som du hängde med i västeråååååååååås)

Kommentera

