Om du inte släpper en bok så finns du inte.

Det finns 3 kategorier av kändisböcker: ”Förlåt, jag var ett as”, ”Titta vad bra jag är! Lev som jag!” och så den där förbannade kokboken.

I den första kategorin har vi bl.a. Glenn Hysén, Marcus Birro, Magnus Hedman.

Jag vill först erkänna att jag inte läst en rad i någon av dessa böcker. Intresset finns inte för att läsa vuxna mäns idiotier och äventyr på fyllan. Hur de gjort bort sig och varit otrogna och allmänt betett sig som svin. Vill jag bli varse om sånt kan jag lika gärna gå på krogen.

Kategori nummer 2, där hittar vi Mia Törnblom, Malin Berghagen, Martina Haag.

Här är de som tycker att de vet precis vad vi ska gör för att bli precis lika lyckliga som dom. Vi ska bl.a prata med oss själva i spegeln och säga åt oss att vi är snygga. Vi ska köra Yoga och helst göra det utan att känna oss som nån överviktig flodhäst. Sen ska vi löpa. Till männens stora förtret inte som tikarna, utan löpa som i att springa jävligt fort. Joggar är det ingen som gör nuförtiden. Det är helt ute.

Lite intressant fördelning på könen i dessa kategorier. Männen är ute och super medan kvinnorna är hemma och är duktiga.

Nu har vi kommit till kategori 3, där varenda jävel är med och slåss om att hamna vi våra kök, nämligen kokböckerna.

Här finns alla, Paolo Roberto, Katrin Zytomierska, Emma Hamberg, Börje Salming, Plura Jonsson, Ernst Kirchsteiger, Dominiqa Peczynski, Annika Sörenstam, Camilla Läckberg, Pernilla Wahlgren, Tony Irving, Ebba von Sydow…

Det är så infernaliskt hett i kändisvärlden att släppa en kokbok. Det visar att du är någon. Någon som har smak (nåja) och klass (haha!). Trenden är stor och alla vill visa att de är duktiga på att laga mat. Självklart är det egna recept alternativt deras gamla nucka till mormor, farmor, faster eller moster som kommit på recepten. Även om jag tvivlar på att de använde så mycket tryffelolja eller Canneloni back in the days. Alla vill visa hur duktiga de är i deras helt naturliga-inte-alls-stylade-hem med deras välklädda, välsnytna ungar. Jag. Går. Inte. På. Den. Lätta.

Äh, jag gör det lätt för mig. Jag läser statusarna på facebook. Där får jag alla dessa kategorier tillgodosedda. Av folk jag känner.

Kommentera

