Facebook = Ctrl+c Ctrl+v

Jag gillar Facebook, jag tycker det är roligt och tar det inte på största allvar. Jag skriver statusar om saker jag tänker på för tillfället, de flesta inte helt seriösa men vissa på stort allvar. Jag tillhör inte de som kopierar och klistrar in, det är så ohemult opersonligt och tråkigt att jag fan smäller av.

Som ett exempel:

”JAAAAAA !!! Jag är galen, svår att förstå ibland, jag svarar inte alltid bra, lite borta, envis, skrikig, ibland intolerant, och många mer saker. Men om du inte accepterar det värsta av min karaktär, så förtjänar du säkerligen inte det bästa av mig heller. Tyvärr så kommer inte alla kvinnor att kopiera detta på sin vägg, för de tror att de är änglar. Vi får se hur många av mina galna vänner som vågar dela detta ”

Varför skulle jag kopiera denna? Den säger ju egentligen ingenting. I vart fall inget som ingen redan vet. Den är dessutom anklagande mot oss som väljer att inte kopiera skiten, för vi tror tydligen att vi är änglar. På riktigt?! Och du, dina vänner vore mer ”galna” om de vågade komma med något eget.

Alla dessa kopiera-klistra in-statusar är menlösa för de säger ingenting som ingen redan vet. Ett annat exempel är dessa ”Detta är älska-din-dotter-vecka” och dylikt. Tror du någon tvivlar på att du älskar din unge? Fast ja, egentligen börjar man ju undra varför du inte istället tar dig tiden att skriva en personlig hälsning till ditt barn istället för att använda andras ord.

Eller dessa ”vi tycker inte om djurplågare, pedofiler, Cancer”… Nej, bra. Men vem gör det?!

En annan kategori är de som skriver antydningar, sen när man frågar vad det är eller vad som hänt, då är det plötsligt hemligt. Håll då istället käften. Och tänker du sätta igång med privata gräl så kan du sätta dig i sandlådan där du hör hemma. Osmakligt att hänga ut människor inför alla. Ofta får man bara höra en version och den blir inte mindre för att den sprids som en löpeld via alla som läser.

Spelförfrågningar. Skicka dom aldrig till mig. Och då menar jag aldrig. Är jag tillräckligt kapabel till att hänga på Facebook, då är jag tillräckligt kapabel till att hitta spel jag vill spela själv. Tack för det.

Och please, jag får spelet av parkonton och de som startar konton för sina husdjur. Behövs det verkligen två personer för att skapa en personlighet, ja då blir det inte så kul heller.

Sen får alla självklart skriva sina statusar som de vill och behagar, precis som jag får tycka att de är så fruktansvärt tråkiga, patetiska eller ren skit.

Kommentera

